top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraAnet

Co jsem dělala na gymplu a už bych to nikdy neudělala

To, jak jsem se učila fráninu na gymplu, rozhodně nejde označit za efektivní. Nebylo to k ničemu. Jak teda studovat jazyky chytře?


Možná jste to měli podobně. Na hodině jste dostali seznam sloves a museli jste se je našrotit na test. Pamatuju si, jak jsem sešit s vyčasovanými slovesy táhla o jarních prázdninách na hory a po večerech se šprtala. Sice jsem dostala jedničku, ale hned po testu jsem vše úspěšně zapomněla.


Co je na tom tak špatnýho?

Především to, že jsem vůbec nechápala, co se to učím. Jasně, slovo, ve všech osobách a všemožných časech. Ale naprosto bez souvislostí, bez pravidel, bez pochopení toho, proč se někde najednou píšou dvě L, někde přibyde čárka nad E, jinde se objeví místo C prapodivný znak...



Hodiny fonetiky - dar z nebes nebo prokletí?

Až na vysoké škole jsme na fonetice probírali do detailu, jak správně vyslovit např. otevřené a zavřené E a tím se mi otevřely brány k pochopení nejen časování sloves, ale francouzské gramatiky obecně. Byl to záhul a zápočet ve formě fonetického diktátu mě stál spoustu nervů, ale neměnila bych.


Konec biflování se zpaměti

Co z toho plyne? Učení se zpaměti něčeho, čemu nerozumíte, je ztrátou času. Potřebujete pochopit, proč k daným změnám dochází, na co mají vliv a kde všude se projeví. Jedině tak si slovesa (nebo jinou látku obecně) osvojíte a nepoteče vám studený pot po zádech pokaždé, když budete muset časovat.


Jak na to?

Nebojte, nenechám vás v tom samotné - připravila jsem pro vás online workshop: Jak na zákeřná francouzská slovesa. Přijďte a dejte vale strachu ze sloves. Jako překvapení na vás čeká speciální BONUS! Tak se přihlaste, ať o to nepřijdete.




118 zobrazení
bottom of page